Jak przekonać starszą osobę, że inwestycja w SEO się opłaca?

Na końcu ostatniego wpisu pojawiła się sugestia, że wkrótce poruszę na blogu temat SEO dla osób starszych. Dziś będzie zatem o współpracy agencji SEO z klientami w podeszłym wieku.

Nieprawdą jest, że strony internetowe, blogi i e-sklepy prowadzą wyłącznie ludzie młodzi i przebojowi. Część osób, które nazywamy seniorami (mniej więcej wiek 60+) nierzadko jeszcze przez wiele lat pozostaje aktywna zawodowo. Osoby te niekiedy mają ciekawsze pomysły, aniżeli ich młodsi konkurenci. Nie mają jednak takiej wiedzy na temat nowinek technologicznych i funkcjonowania sieci internetowej, ponieważ „za młodu” nie zdążyli się z nimi obyć. Starszą osobę, która chciałaby rozwijać swój biznes w sieci, należy odpowiednio zmotywować i przekonać do inwestycji w reklamę internetową czy pozycjonowanie strony www. Nie zawsze jest to proste – nie zawsze taki senior wie, że inwestycja w SEO naprawdę się opłaca. Zatem agencja SEO, która zamierza podjąć współpracę z klientem w starszym wieku, musi się do tej współpracy odpowiednio przygotować.

Inwestycja w SEO - czy to się opłaca

Inwestycja w SEO a biznes prowadzony przez seniora

Każdy, kto chciałby wypromować swój internetowy biznes i szuka w sieci wskazówek, jak to zrobić, prędzej czy później trafi na informacje na temat SEO. Wyszukane informacje nie zawsze są wystarczające dla osób starszych, które zdecydowanie wolą edukować się u źródła, tj. u pracowników agencji SEO. Jakie najczęściej mają obawy i o co mogą pytać?

Pytanie 1: O co w tym wszystkim chodzi?

Osobie w podeszłym wieku należy dokładnie wytłumaczyć czym jest SEO, na czym polega pozycjonowanie stron i po co ten proces się przeprowadza. Konkretna, podana na talerzu usystematyzowana wiedza jest tym, co może przekonać seniora, że inwestycja w SEO jest konieczna, by jego biznes miał szansę zaistnieć w sieci. Agencje SEO działają w różny sposób – senior najprawdopodobniej wybierze tę, która prostym językiem będzie potrafiła wytłumaczyć mu skomplikowane zagadnienia i posiada przejrzysty model rozliczeń.

Pytanie 2: Dlaczego poprzednia agencja mnie zawiodła?

Może zdarzyć się tak, że nasz klient korzystał już kiedyś z oferty agencji SEO. Stracił czas, pieniądze i cierpliwość, a efektów nie uzyskał żadnych bądź też mało satysfakcjonujące. Ten rodzaj klienta jest nieufny, ostrożny, ale zwykle też posiada większą wiedzę na temat SEO. Może być partnerem do merytorycznej dyskusji, w której jednak górę powinny wziąć argumenty pracowników agencji. Taki klient musi być przekonany, że inwestycja w SEO się opłaca, ale musi też wiedzieć jakimi metodami będzie prowadzona walka o pozycję i jaką on ma odgrywać w tym wszystkim rolę.

Pytanie 3: Ile to kosztuje?

Koszt pozycjonowania stron internetowych jest jednym z czynników decydujących o wyborze agencji SEO. Osoby starsze chcą wiedzieć, ile dokładnie będzie ich kosztowało przeprowadzenie audytu, optymalizacja strony i późniejsze pozycjonowanie. Wiele zależy od wielkości strony internetowej – ilości podstron, tekstu, produktów w sklepie internetowym. Zwykle konieczna jest budowa kilku stron zapleczowych, od których z kolei zależy ilość tekstów, które należy zamówić. Klienci w podeszłym wieku muszą dokładnie wiedzieć za co płacą. Dobrze również, by w trakcie miesięcznego okresu rozliczeniowego mieli wgląd w działania prowadzone na stronie oraz poza nią.

Inwestycja w SEO wcale nie musi przerażać klienta w starszym wieku. Ważne jednak, by kontaktując się z nim używać zrozumiałych zwrotów, jasno tłumaczyć co i dlaczego zostanie zrobione. Agencja SEO musi być przygotowana na konieczność wyjaśniania bieżących wątpliwości, a takowe mogą się pojawiać nawet po kilku czy kilkunastu miesiącach współpracy.

, , , ,