Agencja interaktywna i agencja reklamowa – podobieństwa i różnice

Content marketing kiedyś i dziś
Content marketing – współczesny „wynalazek” czy przeżytek?
Styczeń 22, 2018

Agencja interaktywna i agencja reklamowa – podobieństwa i różnice

Agencja interaktywna i agencja reklamowa

W dużym stopniu od specyfiki firmy zależy to, jaka reklama będzie dla niej najlepsza. Jeżeli firma działa na lokalnym rynku i swoją ofertę kieruje do osób, spośród których niewielka część potrafi obsługiwać komputer, bardzo przydatne okażą się ulotki i plakaty. Z kolei duże przedsiębiorstwa, które spore nadzieje pokładają w handlu elektronicznym, skupią się przede wszystkim na reklamie w Internecie. To właśnie rodzajem świadczonych usług reklamowych różnią się agencja interaktywna i agencja reklamowa.

Reklama dźwignią współczesnego handlu

Sposobów na promocję firmy, zarówno tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych, jest naprawdę wiele. Agencja interaktywna i agencja reklamowa stosują te metody, które przynoszą najlepsze efekty w przypadku konkretnej branży. Jednej i drugiej chodzi o to, by szerzyć świadomość marki klienta, a także, a raczej przede wszystkim – zwiększyć jej sprzedaż. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by firma prowadziła podobne działania we własnym zakresie. Często jednak okazuje się, że są one nieskuteczne, a wsparcie agencji jest nieocenione. Pozostaje pytanie jaką agencję wybrać?

Agencja interaktywna i agencja reklamowa – zakres działalności

Agencja reklamowa pomoże pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż dzięki wykorzystaniu tradycyjnych metod. Najczęściej tworzy się serię reklam, które następnie ukazują się w prasie, radiu i telewizji. Oczywiście można wybrać tylko telewizję bądź tylko prasę, jednak najlepsze efekty przynosi wykorzystanie wszystkich tradycyjnych mediów.

Niektóre agencje reklamowe zajmują się również przygotowaniem broszur, ulotek i innych gadżetów reklamowych, które będą spójne z reklamami emitowanymi w mediach. Inne oferują pomoc w czasie organizacji stoisk reklamowych na festynach, eventach czy targach.

Praca nad projektem reklamowym

W przeciwieństwie do agencji reklamowych, agencje interaktywne zajmują się wyłącznie reklamą w internecie. Najczęściej oferują również inne usługi, takie jak pozycjonowanie strony, prowadzenie bloga czy kanałów social media. Promują oraz wspierają działania marki w sieci.

Reklama w internecie może przybierać różne formy. W ostatnich latach ogromną popularnością cieszy się system reklamowy Google AdWords, ale to nie jedyny sposób na promocję marki w sieci. Warto wypróbować przynajmniej kilka, by móc przekonać się, co przyciągnie najwięcej klientów. Internet daję niebywałą łatwość kontaktu z odbiorcami, zwłaszcza w dobie urządzeń mobilnych.

Agencja interaktywna i agencja reklamowa to nie są pojęcia tożsame, choć w praktyce często jest tak, że agencja reklamowa oferuje promocję zarówno w prasie, radiu i telewizji, jak i w Internecie, chociażby poprzez zamieszczanie reklam w serwisie YouTube. Agencje reklamowe niekiedy wchodzą w kompetencje agencji interaktywnych, ale agencje interaktywne nigdy nie zajmują się reklamą tradycyjną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *